Research at the Karolinska Institute in Sweden suggests middle aged men who take around 2 grams of calcium daily as part of their diet had significantly lower chances of dying than men who consumed the least calcium. This research was well done. It followed 23,000 men over a 10 year period. In general studies that involve large numbers of people over long time frames provide the most definitive results.
Women are frequently advised to take calcium supplements. After this research perhaps men will get that advice more often. We continue to suggest watching calcium intake for both men and women. We suggest getting as much calcium as possible from your diet. Take supplements only if you can't get calcium any other way. But do take supplements if you are lactose intolerant or just don't get enough calcium.
Since saturated fat is bad for you please try to drink low fat milk. You can gradually reduce the fat content. When changing slowly you adapt and don't feel deprived. People who are lactose intolerant can eat yoghurt and/or cheese.
Personally I feel full if I accompany a light lunch with a large glass of 1% milk. It fills me up much more than a glass of water. This observation is unscientific. Try it and see if it works for you. Please comment below if drinking milk helps you feel full.
Other foods have calcium so if you can't drink milk try eating more spinach, broccoli and that wonderful Japanese appetizer often found at sushi places: edamame (young soybeans in the pod).
A different scientific study suggests eating nuts daily reduces cholesterol. As we all know bad cholesterol (LDL) is associated with an increase in heart attack risk. This study was done at Loma Linda University in southern California. It is a survey of other studies. This kind of research is helpful and adds to our knowledge base. It also helps validate the original research.
The reason we brought up the nut research is almonds are a very good source of calcium so there are several reasons to eat my favorite nut!
Remember: get plenty of variety. Eat what you like in moderation. The more different kinds of food you like the better.
bon appetit! ----- Read the full article and lose weight with us at: Diet Inn
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment